Οι παραγωγοί και οι διανομείς ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών σύντομα θα απαγορεύεται να στοχεύουν στην προσέλκυση παιδιών στις εκστρατείες μάρκετινγκ. Το υπουργικό συμβούλιο επεξεργάζεται νέους κανόνες που θα περιορίσουν τη διαφήμιση και τις συσκευασίες που απευθύνονται σε παιδιά, ως μέρος του σχεδίου τους.
Η βιομηχανία τροφίμων έχει ήδη κάνει συμφωνίες για την μείωση τέτοιων στρατηγικών, “αλλά αυτή η αυτορρύθμιση δεν λειτούργησε αρκετά καλά“, δήλωσε ο υφυπουργός Δημόσιας Υγείας, Maarten van Ooijen.
Η κυβέρνηση επεξεργάζεται τώρα μια απαγόρευση που θα αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου πακέτου μέτρων για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας. Λεπτομέρειες για το σχέδιο βρίσκονται ακόμη υπό επεξεργασία και δεν ήταν δυνατό να δημοσιοποιηθούν.
Είναι περίπλοκο γιατί πρέπει να υπάρχει σαφής ορισμός του «υγιεινού» και του «ανθυγιεινού» φαγητού, είπε ο υφυπουργός. Τα υγιεινά τρόφιμα ενδέχεται να συνεχίσουν να διαφημίζονται σε ανηλίκους. Ο Van Ooijen είπε ότι ελπίζει ότι οι αυστηρότεροι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ εντός δύο ετών.
Ο υφυπουργός θέλει επίσης να μπορεί να απαγορεύσει τη διαφήμιση ανθυγιεινών προϊόντων σε αυτόματους πωλητές στα σχολεία. Η συσκευασία που χρησιμοποιείται για ανθυγιεινά τρόφιμα ενδέχεται να μην είναι πλέον σχεδιασμένη για να αρέσει στα παιδιά. Αυτό θα σήμαινε το τέλος για τους χαρούμενους χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων που μπορούν τώρα να βρεθούν συχνά σε μπισκότα και γλυκά. Υλικά για ομιλίες και δηλώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα υπόκεινται επίσης σε αυστηρότερους κανόνες.
Το υπουργικό συμβούλιο θέλει επίσης να δώσει στους δήμους τη νομική εξουσία να περιορίσουν την πώληση φαστ φουντ γύρω από τα σχολεία. Εάν υπάρχουν ήδη πολλά σνακ μπαρ ή άλλοι πάροχοι γρήγορου φαγητού σε μια συγκεκριμένη περιοχή, ο δήμος θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να απαγορεύσει την ίδρυση παρόμοιων νέων επιχειρήσεων. Θα υπάρξουν επίσης περισσότερα χρήματα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των ποσοστών υπέρβαρου και παχυσαρκίας τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.