Επιτυχία για το James Webb: Ξεπερνά το τούβλο του γαλαξία μας

0
20

Η ερευνητική ομάδα που δημοσίευσε στο περιοδικό “Astrophysical Journal” παρουσιάζει ευρήματα από το μοριακό νέφος με κωδική ονομασία G0.253+0.016, γνωστό και ως “Το Τούβλο”. Το νέφος αυτό βρίσκεται στις κεντρικές περιοχές του γαλαξία μας και θεωρείται ένας τόπος μαζικής αστρογένεσης, δηλαδή σχηματισμού νέων αστέρων.

Χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, η ομάδα κατέγραψε σημαντικά δεδομένα από το Τούβλο. Ένα ενδιαφέρον εύρημα είναι η ύπαρξη παγωμένου μονοξειδίου του άνθρακα σε αυτό το μοριακό νέφος, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι αναμενόταν. Αυτό παρέχει νέες πληροφορίες για την κατανόηση των διαδικασιών σχηματισμού αστέρων.

Παρά τον πλούτο του μονοξειδίου του άνθρακα, το μοριακό νέφος δεν φαίνεται να σχηματίζει νέους αστέρες όπως αναμενόταν. Οι παρατηρήσεις αμφισβητούν την κατανόησή μας για την αφθονία του μονοξειδίου του άνθρακα στο κέντρο του Γαλαξία μας.

Ο αστρονόμος Άνταμ Γκίνσμπουργκ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, επισημαίνει ότι οι παρατηρήσεις τους ανοίγουν νέους τρόπους μέτρησης μορίων στη στερεή φάση, προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του πού υπάρχουν τα μόρια και πώς μεταφέρονται.