Μειώστε το άγχος σε λίγα Λεπτά με τη μέθοδο Finger Tapping

0
19

Το άγχος αναφέρεται σε ένα αίσθημα ανησυχίας, σαν την αναταραχή ή τον φόβο, το οποίο μπορεί να εκδηλωθεί σε διάφορα επίπεδα σοβαρότητας. Αποτελεί το κυρίαρχο σύμπτωμα ποικίλων διαταραχών, όπως οι φοβίες, η διαταραχή πανικού, η διαταραχή μετατραυματικού στρες (PTSD) και η κοινωνική φοβία.

Ο καθένας βιώνει αισθήματα άγχους σε κάποια φάση της ζωής του, όπως πριν από ένα τεστ ή μια συνέντευξη εργασίας. Ωστόσο, ορισμένοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να ελέγξουν το άγχος τους, αναζητώντας θεραπεία για την υπέρβαση των φόβων τους, ιδίως όταν αυτοί επηρεάζουν την καθημερινή τους ζωή.

Πρόσφατα, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Explore παρουσιάζει μια απλή τεχνική που φαίνεται ότι μπορεί να είναι αποτελεσματική σε περίπου 10 λεπτά. Αυτή η τεχνική περιλαμβάνει τη χρήση των δαχτύλων, συγκεκριμένα των άκρων του δείκτη και του μεσαίου δακτύλου, τα οποία απαλά χτυπιούνται σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, όπως το πηγούνι, η κλείδα, η κορυφή του κεφαλιού και το φρύδι. Αυτά τα σημεία, γνωστά ως “μεσημβρινοί,” είναι περιοχές όπου, σύμφωνα με την παραδοσιακή κινεζική ιατρική, ρέει ενέργεια.

Η μέθοδος αυτή αποδείχθηκε αποτελεσματική όταν συνδυάζεται με ασκήσεις νοητικής αναπλαισίωσης, γνωστής ως EFT (Emotional Freedom Techniques). Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες που χρησιμοποίησαν αυτήν την τεχνική παρουσίασαν σημαντική μείωση του άγχους και αντιμετώπισαν πιο αποτελεσματικά τους φόβους τους, σε σχέση με άλλες μεθόδους θεραπείας.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η τεχνική δεν αντικαθιστά επαγγελματική συμβουλευτική ή ιατρική παρέμβαση, αλλά μπορεί να αποτελέσει ένα επιπλέον εργαλείο στη διαχείριση του άγχους και των φόβων.