Ο αγώνας των αυτοκινητοβιομηχανιών για τον εξηλεκτρισμό έως το 2030: Νέες στρατηγικές και προκλήσεις

0
14

Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περνά μια σημαντική φάση εξέλιξης, με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ρυθμίζουν τις στρατηγικές τους προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. Μέχρι το 2030, πρέπει να ολοκληρωθεί ένα μεγάλο μέρος του εξηλεκτρισμού στον κλάδο, με τη Renault να θέτει το θέμα του εκδημοκρατισμού της ηλεκτροκίνησης.

Ο Stellantis, που εκπροσωπεί πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Peugeot, Citroen, και Fiat, αναθεωρεί τα σχέδιά της λόγω των εκλογών στην Ευρώπη. Ο ηγετικός της στέλεχος, Κάρλο Ταβάρες, δηλώνει ότι οι εκλογές μπορούν να επηρεάσουν τις στρατηγικές τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Stellantis έχει δεσμευτεί να είναι «κλιματικά ουδέτερη» έως το 2038, και να μετατοπιστεί το 100% των πωλητών της σε ηλεκτρικά στην Ευρώπη έως το 2023 και το 50% στις ΗΠΑ.

Eξηλεκτρισμός αυτοκινήτων: Πως θα πριζωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες - ΤΑ  ΝΕΑ

Στο μεταξύ, η Nissan επιδιώκει να προωθήσει τη διείσδυση των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων μέχρι το 2030, με στόχο να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των πελατών της. Συγκεκριμένα, η εταιρεία προγραμματίζει να κυκλοφορήσει 23 ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 15 αμιγώς ηλεκτρικών, έως το 2030. Η Toyota Europe προβλέπει την κλιματική ουδετερότητα έως το 2040 και το λανσάρισμα πέντε νέων ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2026, με στόχο το 50% των πωλήσεων να αντιπροσωπεύουν ηλεκτρικά έως το 2030.

Eξηλεκτρισμός αυτοκινήτων: Πως θα πριζωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες - ΤΑ  ΝΕΑ

Στην Ελλάδα, η πορεία προς τον εξηλεκτρισμό υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά2, το οποίο παρατείνεται λόγω των εκκρεμοτήτων στις επιδοτήσεις. Η νέα προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων και την καταβολή χρημάτων ορίζεται για το 2024 και το 2025 αντίστοιχα.

Η Renault, με το πρόγραμμα Ampere, έχει ως στόχο τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, προσπαθώντας να κατασκευάσει προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Ο αγώνας για τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινητοβιομηχανιών συνεχίζεται, με τις εταιρείες να προσαρμόζονται σε μια νέα εποχή αυτοκινητιστικής και βιοτομίας.